Biblioteka Narodowa używa na swojej stronie plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. [zamknij]

Spotkanie Zespołu ds. UKD (19-20 maja 2014 r.)

Autor: Jolanta Hys,

Kategorie: Wydarzenia

Tagi: ,

Zostaw komentarz

  • Facebook
  • Wykop
  • StumbleUpon
  • Email

W dniach 19-20 maja 2014 r. odbyło się dziesiąte spotkanie Zespołu ds. Uniwersalnej Klasyfikacji Dziesiętnej. Spotkanie, dzięki uprzejmości Dyrekcji Biblioteki Politechniki Białostockiej (PB), odbyło się w budynku Centrum Nowoczesnego Kształcenia Politechniki Białostockiej.

Centrum Nowoczesnego Kształcenia PB powstało w 2012 r. W gmachu mieści się Biblioteka Główna, Centrum Kształcenia Zdalnego, Naukowe Centrum Badawczo-Rozwojowe, Studium Języków Obcych oraz nowocześnie wyposażone laboratoria.

Budynek został zaprojektowany przez architektów z pracowni Group-Arch. Elewację budynku zdobi ażurowa wycinanka, nawiązująca do podlaskich motywów ludowych.

Białystok maj 2014 r 030
Foto 1 (fot. Joanna Kwiatkowska)

 

Białystok maj 2014 r 019
Foto 2 (fot. Joanna Kwiatkowska)

 

W Bibliotece Głównej PB zastosowano wolny dostęp do półek. Zbiory zostały uporządkowane zgodnie z Uniwersalną Klasyfikacją Dziesiętną. Książki w strefach wolnego dostępu są podzielone na 9 działów UKD.

http://biblioteka.pb.edu.pl/mirror_libra/plakat_rozmieszczenia_ksiegozbioru.pdf

W Bibliotece Głównej Politechniki Białostockiej dokumenty klasyfikuje się według UKD. Od lata prowadzona jest kartoteka wzorcowa symboli UKD. Symbole UKD są wyszukiwane za pomocą indeksu UKD.

fot

Zespół ds. UKD został serdecznie przyjęty przez całą kadrę kierowniczą biblioteki na czele z p. dyrektor Joanną Putko. Uczestnicy Zespołu ds. UKD zostali oprowadzeni po strefie wolnego dostępu i czytelniach.

Problematykę wolnego dostępu przedstawiły p. Elżbieta Kierejczuk (kierownik Oddziału Opracowania Zbiorów) oraz p. Elżbieta Mickiewicz (czuwająca nad kartoteką wzorcową UKD w Bibliotece Głównej PB, członek Zespołu ds. UKD).

W trakcie spotkania poruszono następujące zagadnienia:

1. Dziecko trudne w praktyce klasyfikowania
2. Terminologia w praktyce klasyfikowania
3. Przemysł – wpływ na środowisko i zdrowie w praktyce klasyfikowania
4. Animacja kultury w praktyce klasyfikowania
5. Finanse kościelne w praktyce klasyfikowania
6. Zagadnienia dotyczące szkoleń w praktyce klasyfikowania
7. Zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa w praktyce klasyfikowania

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>